یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۰۳

انواع جراحي لاغري و رسيدن به تناسب اندام

كلينيك جراحي قلب، لاغري و زيبايي

انواع جراحي لاغري و رسيدن به تناسب اندام

۵۳ بازديد
  • عمل لاغري باي پس معده 

يكي از انواع جراحي لاغري كه به روش انحراف بليو پانكراتيت انجام مي شود، عمل باي پس معده است. در اين روش بيش از 80 درصد از معده حذف شده و لاغري فرد را به همراه خواهد داشت. با انجام اين روش درماني به ميزان قابل توجهي مقدار غذايي كه ميخوريم كم مي شود. 

از سوي ديگر قدرت جذب غذا در بدن نيز كاهش يافته و همين مسئله باعث لاغر شدن فرد مي شود. البته بايد بگوييم با اين كه تاثير اين روش درماني براي لاغري بسيار زياد است، اما ممكن است براي بيمار خطر سوء تغذيه و كمبود ويتامين ها را به همراه داشته باشد. 

  • جراحي لاغري به روش Roux- en- Y

از نمونه هاي ديگر جراحي لاغري بايد به عمل باي پس معده به روش Roux- en- Y اشاره نماييم. در اين روش كه از متداول ترين انواع جراحي لاغري به شمار مي رود،  قسمت بالاي معده بريده شده و باقي معده را ميبندند. تا شخص در يك وعده غذايي، كمترين ميزان غذا را ميل كند. 

اين روش جراحي در اصل يك روش بازگشت پذير نيست و فرد پس از عمل ديگر نمي تواند جراحي ديگري مبني بر كمي بزرگتر كردن معده انجام دهد. با انجام اين جراحي لاغري ممكن است فرد به سوء تغذيه و كمبود انواع ويتامين ها مبتلا شود. 

بسياري از اين عوارض زماني در بيمار نشان داده مي شود، كه توسط يك پزشك كم تجربه انجام شود. براي كاهش عوارض انواع جراحي لاغري كافيست به سراغ دكتر علي امير احمدي، پزشك متخصص و جراح اسليو معده رويد. ايشان با تجربه و مهارت بالايي كه دارند، عمل لاغري را با كمترين عوارض انجام مي دهند. 

عمل لاغري گاستركتومي چيست و چه عوارضي دارد؟

اين نوع از انواع روش هاي جراحي لاغري، بسته به شرايط فرد انتخاب مي شود. به صراحت مي توانيم عمل لاغري گاستركتومي را يكي از جديد ترين روش هاي لاغري به شمار آوريم. در اصل بخش اول انجام اين جراحي، با جراحي باي پس معده به روش انحراف بليو پانكراتيت مشابه است. 

البته در ميان انواع جراحي لاغري، اين روش درماني قادر نخواهد بود در طولاني مدت روشي مناسب براي لاغري به شمار رود. چون فرد به مرور زمان با بزرگ شدن معده مواجه شده و مجددا به اضافه وزن مبتلا خواهد شد. 

عمل لاغري جابجايي دوازدهه چيست؟

عمل باي پس روده يكي ديگر از انواع جراحي لاغري است، كه در آن آخرين قسمت از روده كوچك تقسيم شده و تقريبا ¾ آن حذف مي شود. در اين حالت قسمت بالاي روده كوچك به آخرين بخش ان متصل شده و منجر مي شود تا شخص غذاي كمتري مصرف كند. 

البته اين روش درماني منجر به كمبود مواد معدني و ويتامين در بدن شده، و رعايت رژيم غذايي بعد از عمل براي بيمار سخت خواهد بود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
امکان ارسال نظر برای مطلب فوق وجود ندارد